5 آیه پیرامون مسیر رومیان به سوی نجات

5 آیه پیرامون مسیر رومیان به سوی نجات
مقاله حاضر قصد دارد تا با بیان 5 آیه از کتاب رومیان، مسیر رومیان به سوی نجات را به عنوان راهی برای تبیین بشارت نجات مورد بررسی قرار دهد.

مسیر رومیان به سوی نجات – مسیرِ نجات رومیان راهی برای تبیین بشارت نجات با استفاده از آیاتی از کتاب رومیان است. این روشی ساده و در عین حال قدرتمند است که توضیح می‌دهد چرا ما به نجات نیاز داریم، چگونه خدا نجات را فراهم آوَرد، چگونه می‌توانیم نجات را دریافت کنیم و نهایتاً اینکه ثمرات نجات چیست.

در این مقاله کوتاه قصد داریم تا به بیان ۵ آیه از کتاب رومیان پیرامون مسیر رومیان به سوی نجات را مورد بررسی قرار دهیم.

۵ آیه پیرامون مسیر رومیان به سوی نجات

رومیان ۳: ۲۳

اولین آیه پیرامون مسیر رومیان به سوی نجات، رومیان ۳: ۲۳ است: «زیرا همه گناه کرده‌اند و از جلال خدا کوتاه می‌آیند.»

همه ما مرتکب گناه شده‌ایم و کارهایی انجام داده‌ایم که خدا را ناخشنود کرده است. هیچ‌کس عاری از گناه نیست. رومیان ۳: ۱۰-۱۸ تصویری دقیق و واضح از اینکه گناه در زندگی ما چگونه است ارائه می‌دهد:

«پارسایی نیست، حتی یکی. هیچ‌کس فهیم نیست، هیچ‌کس جویای خدا نیست. همه گمراه گشته‌اند، و با هم باطل گردیده‌اند. نیکوکاری نیست، حتی یکی. گلویشان گوری است گشاده و زبانشان به فریب سخن می‌گوید. زهر افعی زیر لب‌هایشان است؛ دهانشان آکنده از نفرین و تلخی است. پا‌هایشان برای ریختن خون شتابان است؛ هر کجا می‌روند، ویرانی و تیره‌بختی بر جای می‌گذارند، و طریق صلح و سلامت را نمی‌شناسند. ترس خدا در چشمانشان نیست.»

رومیان ۶: ۲۳

دومین آیه، رومیان۶: ۲۳ است که در مورد عواقب گناه به ما تعلیم می‌دهد: «زیرا مزد گناه مرگ است، امّا عطای خدا حیات جاویدان در خداوند ما مسیحْ عیساست».

مجازاتی که به خاطر گناهانمان عاید ما گردید مرگ است؛ نه فقط مرگ جسمانی، بلکه مرگ ابدی!

رومیان ۶: ۲۳ ب

آیه سوم پیرامون مسیر رومیان به سوی نجات، بخشِ پایانی رومیان ۶: ۲۳ است که بیان می‌کند: «امّا عطای خدا حیات جاویدان در خداوند ما مسیحْ عیساست.»

 رومیان ۵: ۸ اعلام می‌کند، «امّا خدا محبت خود را به ما این‌گونه ثابت کرد که وقتی ما هنوز گناهکار بودیم، مسیح در راه ما مُرد».

عیسی مسیح برای ما مُرد! مرگ عیسی بهای گناهان ما را پرداخت. رستاخیز عیسی ثابت می‌کند که خدا مرگ عیسی را به‌عنوان بهای گناهان ما پذیرفت.

رومیان ۱۰: ۹

چهارمین ایستگاه در مسیرِ رومیان به سوی نجات، رومیان ۱۰: ۹ است: «که اگر به زبان خود اعتراف کنی “عیسی خداوند است” و در دل خود ایمان داشته باشی که خدا او را از مردگان برخیزانید، نجات خواهی یافت.»

به خاطر مرگ عیسی به جای ما، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به او ایمان داشته باشیم و به مرگ او به‌عنوان بهای گناهان خود اعتماد کنیم، سپس نجات خواهیم یافت!

رومیان۱۰: ۱۳ مجدد بیان می‌کند: «زیرا هر که نام خداوند را بخواند، نجات خواهد یافت.»

عیسی مُرد تا مجازات گناهان ما را بپردازد و ما را از مرگ ابدی نجات دهد. نجات و بخشش گناهان برای هر کسی که به عیسی مسیح به‌عنوان خداوند و نجات‌دهنده‌ی خود اعتماد کند، در دسترس است.

رومیان ۵: ۱

آخرین بُعد از مسیر نجات رومیان، ثمراتِ نجات است. رومیان ۵: ۱ این پیام شگرف را دارد: «پس چون از راه ایمانْ پارسا شمرده شده‌ایم، به واسطۀ خداوندمان عیسی مسیح از صلح با خدا برخورداریم.»

ما از طریق عیسی مسیح می‌توانیم با خدا رابطه صلح‌آمیز داشته باشیم. رومیان ۸: ۱ به ما می‌آموزد، «پس اکنون برای آنان که در مسیحْ عیسی هستند، دیگر هیچ محکومیتی نیست». به دلیل مرگ عیسی به جای ما، ما هرگز به خاطر گناهانمان محکوم نخواهیم شد.

سرانجام اینکه ما این وعده گران‌بهای خدا را از رومیان ۸: ۳۸ -۳۹ داریم، «زیرا یقین دارم که نه مرگ و نه زندگی، نه فرشتگان و نه ریاستها، نه چیزهای حال و نه چیزهای آینده، نه هیچ قدرتی، و نه بلندی و نه پستی، و نه هیچ چیز دیگر در تمامی خلقت، قادر نخواهد بود ما را از محبت خدا که در خداوند ما مسیحْ عیسی است، جدا سازد.»

  • منبع: gotquestions.org
نویسنده / مترجم
مطالب مرتبط

چنانچه در خصوص این مقاله دیدگاه خاصی دارید، می‌توانید با ما در میان بگذارید

از ما حمایت کنید

ندای روز

با مسیح بر صلیب شده‌ام، و دیگر من نیستم که زندگی می‌کنم، بلکه مسیح است که در من زندگی می‌کند؛ و این زندگی که اکنون در جسم می‌کنم، با ایمان به پسر خداست که مرا محبت کرد و جان خود را به‌خاطر من داد.
غلاطیان 2: 20