کتاب همسر من کیست؟ + دانلود

همسر من کیست - کشیش ادوارد هوسپیان مهر

کتاب «همسر من کیست؟» به قلم کشیش بزرگوار ادوارد هوسپیان مهر، موضوع کتابی است که قصد داریم تا در این بخش از معرفی کتابِ کتابخانه «در مسیح باش» به آن نگاهی اجمالی داشته باشیم.

کتاب «همسر من کیست؟» نوشته‌ی کشیش هوسپیان مهر در بهار ۱۳۹۱ (۲۰۱۲) در ۲ بخش اصلی و مجموعاً ۳۱۲ صفحه منتشر گردید. نویسنده این کتاب تلاش دارد تا به معرفی و تشریح راه‌های تشخیص صحیح در ازدواج مسیحی بپردازد.

سرفصل‌های کتاب همسر من کیست؟

همان‌طور که اشاره شد، نویسنده مطالب مورد نظر خود را در ۲ بخش کلی و مجموعاً ۱۳ فصل به نگارش درآورده است.

بخش اول کتاب شامل سه فصل است که به صورت کلی درباره‌ی «اهمیت و اهداف خانواده» مطالبی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

کیشش ادوارد هوسپیان مهر در بخش دوم کتاب «همسر من کیست؟»، در طی ۱۰ فصل، به بیان پاسخی واضح و روشن برای این سؤال که «چگونه می‌توانم اراده‌ی خدا را برای انتخاب صحیح و حفظ همسر درک کنم؟» می‌پردازد.

 به جهت آشنایی کلی شما عزیزان با مطالب کتاب، به سرفصل‌های آن اشاره می‌نماییم:

بخش اول: مفاهیم ازدواج و خانواده‌ی مسیحی

۱. اهمیت ازدواج و خانواده‌ی مسیحی

۲. اهداف ازدواج مسیحی

۳. جایگاه و نقش زن و شوهر در خانواده مسیحی

بخش دوم: راه‌های صحیح تشخیص، انتخاب و حفظ همسر

۱. راه‌های تشخیص صحیح در انتخاب همسر چیست؟

۲. بلوغ و آمادگی برای ازدواج

۳. درک و شناخت کافی، واقعی و متقابل

۴. توافق زن و مرد در خصوص معیارهای مهم زندگی

۵. به‌کارگیری منطق و عقل سلیم

۶. مشورت با مشاور مسیحی باصلاحیت

۷. کسب آرامش و اطمینان قلبی

۸. ایجاد رابطه‌ی دوستانه و صمیمی متقابل

۹. رعایت احترام در رابطه‌ی زن و شوهر

۱۰. مفاهیم عشق

    10-1. عشق و علاقه نسبی متقابل

    10-2. مفاهیم عشق و محبت از دیدگاه کتاب مقدس

    10-3. راه‌های ایجاد و تقویت عشق و محبت در رابطه‌ی یک زوج

پیشگفتار کشیش ادوارد هوسپیان مهر در کتاب «همسر من کیست؟»

نویسنده کتاب، پیش از پرداختن به مباحث اصلی کتاب، پیشگفتار کوتاهی را در نظر گرفته است که با مطالعه‌ی آن می‌توان قصد وی از نگارش کتاب حاضر را به روشنی درک نمود.

با توجه به پیوستگی مطالب کتاب «همسر من کیست؟»، از پرداختن به محتوای کتاب خودداری می‌نماییم و صرفاً به نقل چند سطر از پیشگفتار نویسنده بسنده می‌نماییم.

“بنده در دوران نوجوانی علاقه و احساس مسئولیت خاصی نسبت به ازدواج جوانان داشتم. به همین دلیل اسامی همه‌ی جوانان و نیز افراد مجردی را که نیاز به ازدواج و تشکیل خانواده داشتند یادداشت کرده بودم و برای ازدواج آن‌ها به طور جدی دعا و شفاعت می‌کردم و گاهی نیز روزه می‌گرفتم.

وقتی شبان کلیسای ما متوجه این موضوع شد، بسیار تعجب کرد که من در چنین سن و سالی به این موضوع علاقه‌مندم. وقتی در هجده سالگی خدمت در کلیسا را آغاز کردم و مشغول خدمات شبانی شدم، این علاقه در من شدت یافت و از آن تاریخ به امروز کتاب‌های مفید بسیاری درباره‌ی ازدواج و خانواده مطالعه کرده‌ام.

متأسفانه در آن زمان کتب مسیحی به زبان فارسی در این زمینه وجود نداشت ولی هر بار که به کتاب‌فروشی‌های شهر می‌رفتم غرفه‌ای که بیش از همه توجه مرا جلب می‌کرد غرفه‌ی کتب مفید مربوط به ازدواج و خانواده بود. تحقیقات من در این زمینه نه تنها از طریق مطالعه‌ی کتاب بلکه استفاده از طریق شنیدن کاست و سی‌دی‌ها و شرکت در سمینارها و کنفرانس‌ها و ملاقات با مشاورین صاحب‌نظر ادامه یافت.

در طول  ۴۵سال خدمت شبانی و نظارت بر کلیساهای مختلف ایرانی در زمینه‌ی ازدواج به صدها نفر مشورت داده‌ام، و در کلاس‌ها و سمینارهای متعدد خانواده درباره‌ی این موضوع تعلیم داده‌ام. بنده شخصاً شاهد ازدواج‌های موفق بسیاری در کلیساها بوده‌ام و برخی شکست‌ها و جدایی‌ها را نیز دیده‌ام. کتابی که مطالعه می‌کنید حاصل دانش و تجربیات تلخ و شیرین دوران زندگی و خدمت من درباره‌ی این موضوع مهم است.”

دانلود رایگان کتاب «همسر من کیست؟»

چنانچه علاقه‌مند به مطالعه‌ی کتاب «همسر من کیست؟» هستید، می‌توان با کلیک بر روی لینک دانلود در ادامه، نسبت به دانلود و مطالعه‌ی این کتاب ارزشمند از کشیش ادوارد هوسپیان مهر اقدام نمایید.

جزییات فایل
چنانچه در دانلود فایل با مشکل مواجه شدید، از بخش «گزارش خطا» به ما اطلاع دهید.
حجم : ۲ مگابایت
کتاب‌های مرتبط

چنانچه در خصوص این کتاب دیدگاه خاصی دارید، می‌توانید با ما د رمیان بگذارید

از ما حمایت کنید

ندای روز

اگر در من بمانید و کلام من در شما بماند، هرآنچه می‌خواهید، درخواست کنید که برآورده خواهد شد.
یوحنا 15: 7