کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی + دانلود

کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی

کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی (درآمدی بر الاهیات مسیحی) بدون تردید یکی از ارزشمندترین کتاب‌های مرتبط با الهیات مسیحی است که به قلم دین شناس، کشیش مسیحی، و تاریخدان ایرلندی آلیستر مک گراث (Alister Mc Grath) به نگارش درآمده است.

مک گراث در حال حاضر (آذرماه ۱۴۰۱) استاد الهیات و آموزش در کینگز کالج لندن و رئیس فعلی مرکز الاهیات، مذهب و فرهنگ است. او دارای دو مدرک دکترا در بیوفیزیک مولکولی و معارف از دانشگاه آکسفورد است.

کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی (درآمدی بر الاهیات مسیحی)  توسط آقای عیسی دیباج و مشاوره الهیاتی دکتر مهرداد فاتحی ترجمه گردیده و برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ از سوی انتشارات کتاب روشن در تهران منتشر گردید.

جامعیت و موثق بودن

از ویژگی‌های بارز و کلیدی کتاب حاضر، می‌توان به جامعیت موضوع و البته موثق بودنِ آن اشاره نمود که باعث گردیده تا به کتابی مبدل شود که علاوه بر اینکه برای مسیحیان مفید است، می‌تواند برای غیرمسیحیانی نیز که علاقه‌مندند تا به اطلاعاتی جامع و موثق در خصوص مسیحیت و شاخه‌های مختلف دسترسی داشته باشند، مفید فایده واقع گردد.

نگاه اجمالی به کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی

کتاب حاضر به طور کلی در سه بخش توسط آلیستر مک گراث (Alister Mc Grath) به رشته تحریر درآمده است که در ادامه توضیحات مختصری را در خصوص هر بخش بیان خواهیم نمود.

بخش اول: نقاط عطف: ادوار، مضامین، و شخصیت‌های الهیات مسیحی

بخش اول از کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی (درآمدی بر الاهیات مسیحی) مشتمل بر ۴ فصل است که در آن نویسنده دیدی اجمالی از سیر تحول الهیات مسیحی از آغاز مسیحیت  (100 میلادی) تا دوران اخیر را  به خوانندگان خود ارائه می‌نماید.

فصول این بخش به صورت ذیل اراده گردیده است:

  • فصل اول: دوران آبای کلیسا (حدود ۱۰۰ – ۴۵۱)
  • فصل دوم: قرون وسطی و رنسانس (۱۰۵۰ – ۱۵۰۰)
  • فصل سوم: نهضت اصلاح دینی و دوران مابعد آن (۱۵۰۰ – ۱۷۵۰)
  • فصل چهارم: دوران مدرن (حدود ۱۷۵۰ به بعد)

در مجموعِ چهار فصل از بخش اول، مک گراث موضوعاتی چون معرفی شخصیت‌ها و شرح مکاتب و نظریات مهمِ الهیاتی در طول تاریخ مسیحیت، بررسی نحوه‌ی پیدایش فرقه‌های مختلف مسیحیت (کاتولیک و پروتستان و ارتدوکس)، ونیز  چگونگیِ گسترش مسیحیت در سراسر دنیا را با خوانندگان در میان می‌گذارد.

بخش دوم: منابع و روش

بخش دوم از کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی (درآمدی بر الاهیات مسیحی) مشتمل بر ۲ فصل است که نویسنده در آن به بیان برخی از مهم‌ترین ابزار و منابعی می‌پردازد که الهیات مسیحی برای بررسی و یافتن پاسخ مسائل کلی الهیاتی از آن‌ها بهره می‌‌جوید.

نویسنده منابع و ابزارهای مورد بحث در بخش دوم از کتاب را که شاملِ موضوعاتی چون: مکاشفه، کتاب‌مقدس، شیوه‌های مختلف تفسیر کتاب‌مقدس، عقل، سنت و تجربه می‌باشد را در قالب فصول ذیل تشریح می‌نماید:

  • فصل پنجم: مقدمات
  • فصل ششم: منابع الهیات

بخش سوم: الهیات مسیحی

نهایتاً آخرین و البته حجیم‌ترین بخش از کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی (درآمدی بر الاهیات مسیحی) دارای ۱۰ فصل می‌باشد که در آن آلیستر مک گراث تقریباً به تمام مفاهیم اساسی ایمان مسیحی پرداخته است.

۱۰ فصل این بخش شامل موضوعات ذیل می‌باشد:

  • فصل هفتم: آموزه‌ی خدا
  • فصل هشتم: آموزه‌ی تثلیث
  • فصل نهم: آموزه‌ی مسیح شناسی
  • فصل دهم: ایمان و تاریخ: یک دستور کار مسیح شناختی جدید
  • فصل یازدهم: آموزه‌ی نجات در مسیح
  • فصل دوازدهم: آموزه ۲ طبیعت انسان، آموزه‌ی گناه، و آموزه‌ی فیض
  • فصل سیزدهم: کلیساشناسی
  • فصل چهاردهم: آموزه‌ی رازهای کلیسا
  • فصل پانزدهم: مسیحیت و ادیان جهان
  • فصل شانزدهم: آخرت شناسی: امید مسیحی

نکات برجسته کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی (درآمدی بر الاهیات مسیحی)

فارغ از موضوعات و مباحث ارزشمند کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی (درآمدی بر الاهیات مسیحی)، که با ترجمه‌ای بسیار شیوا توسط جناب آقای عیسی دیباج به معنای واقعی کلمه به مسیحیان فارسی‌زبان هدیه گردیده است، ۲ نکته مهم دیگر نیز وجود دارد که باعث می‌گردد تا مطالعه‌ی آن برای هر مسیحی که به دنبال درکی عمیق از الهیات مسیحی است، ضروری نماید.

نکته اول، وجود برخی سؤالاتی کلیدی در پایان هر بخش جهت خود آزمایی است که پاسخ به آن‌ها می‌تواند موجبات درک عمیق از مباحث هر بخش را برای خواننده به ارمغان آوَرَد.

نکته دوم که به مراتب حتی چشمگیرتر از نکته اول است، حضور جناب آقای دکتر مهرداد فاتحی به عنوان مشاور الهیاتی کتاب در کنار مترجم محترم جناب آقای دیباج است.

حضور دکتر فاتحی که بدون تردید یکی از صاحب‌نظران ایرانی در زمینه‌ی الهیات مسیحی است، می‌تواند این اطمینان را برای هر خواننده‌ای به ارمغان آورد که می‌تواند با خیالی آسوده کتابی را مطالعه نماید که متون آن از نظر الهیاتی با وسواس و دقت نظر بسیاری مورد بررسی قرار گرفته است. (آشنایی بیشتر با دکتر مهرداد فاتحی)

جهت دانلود کتاب درآمدی بر الهیات مسیحی (درآمدی بر الاهیات مسیحی) از انتشارات کتاب روشن، روی لینک دانلود کتاب کلیک نمایید.

چنانچه علاقه‌مند به مطالعه‌ی کتاب «درآمدی بر الهیات مسیحی» هستید، می‌توانید با کلیک بر روی لینک دانلود در ادامه، نسبت به دانلود کتاب اقدام نمایید.

جزییات فایل
چنانچه در دانلود فایل با مشکل مواجه شدید، از بخش «گزارش خطا» به ما اطلاع دهید.
حجم : ۷۰ مگابایت
کتاب‌های مرتبط

چنانچه در خصوص این کتاب دیدگاه خاصی دارید، می‌توانید با ما د رمیان بگذارید

از ما حمایت کنید

ندای روز

اگر در من بمانید و کلام من در شما بماند، هرآنچه می‌خواهید، درخواست کنید که برآورده خواهد شد.
یوحنا 15: 7