نکاتی در خصوص روابط نوجوانان مسیحی

روابط نوجوانان مسیحی
در شکل گیری روابط نوجوانان مسیحی عوامل متعددی نقش دارند که عدم توجه کافی به هر یک از آن‌ها می تواند اثراتی جدی بر روی روان و به تبع آن عملکرد آن‌ها بگذارد.

نوجوانان مسیحی مانند دیگر جوانان انواع متعددی از روابط را تشکیل می‌دهند، از دوستی گرفته تا قرار ملاقات. این سال‌هایی است که روابط نوجوانان مسیحی خارج از محیط خانواده شروع به ایجاد و شکل‌گیری می‌کنند.

در حالی که این روابط زمان هیجان‌انگیزی برای نوجوانان مسیحی است، آن‌ها نیز با مسائل و خطرات خاص خود همراه هستند. ناگهان مسائل مربوط به جنسیت و حریم مرتبط به آن‌ها شروع به مطرح شدن می‌کنند و نوجوانان مجبور می‌شوند در موضوعات ”حساس و بحث برانگیز“ مانند همجنس‌گرایی، خود ارضایی و سقط جنین، به نحوی به صورت تقریباً آشکار مشارکت داشته باشند.

کارهای زیادی برای انجام دادن در تمام جوانب روابط وجود دارد، و داشتن راهنمایی‌های کتاب مقدس و مسیحی ضروری است. در این مقاله قصد داریم تا به برخی از موضوعاتی بپردازیم که در شکل‌دهی روابط نوجوانان مسیحی بسیار حائز اهمیت هستند.

عوامل مهم در شکل‌گیری روابط نوجوانان مسیحی

دوستی

دوستی پایه و اساس هر رابطه خوبی است. چه بخواهید دوستانی پیدا کنید و چه بخواهید دوستان خود را حفظ کنید، دوستی در زندگی هر نوجوان مسیحی اهمیت بالا و ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل است که نوجوانان مسیحی باید برای محکم نگاه داشتن دوستی‌هایشان تلاش کنند.

به ویژگی‌هایی که در هر رابطه‌ای مهم هستند، مانند صداقت و اعتماد فکر کنید و این ویژگی‌ها در مورد دوستان شما نیز صدق می‌کند. پرهیز از دام‌هایی مانند شایعات و دروغ‌گویی کمک زیادی به ایجاد و تداوم دوستی‌هایی می‌کند که مادام‌العمر باقی می‌مانند.

قرار عاشقانه

قرار عاشقانه بخشی از زندگی بسیاری از نوجوانان مسیحی (روابط نوجوانان مسیحی) است. چه تصمیم بگیرید که قرار عاشقانه نگذارید یا به دنبال تعیین حد و مرز در روابط قرار عاشقانه‌تان باشید، زمانی که یک رابطه را به مرحله بعدی و فراتر از دوستی می‌برید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید.

دانستن آنچه از یک رابطه قرار عاشقانه می‌خواهید و یافتن راه‌هایی برای مقاومت در برابر وسوسه به شما این امکان را می‌دهد که یک رابطه  قرار عاشقانه سازنده و مسیحی ایجاد کنید.

رابطه جنسی

کتاب مقدس رابطه جنسی را تا حد زیادی پوشش می‌دهد و دلیل خوبی هم دارد. رابطه جنسی چیز زیبایی است که باید توسط یک زوج متأهل تجربه شود. با این حال، بسیاری از نوجوانان بدون اینکه متوجه عواقب عاطفی و فیزیکی رابطه جنسی باشند، در حال انجام آن هستند.

سایر نوجوانان مسیحی آمیزش جنسی ندارند، اما همه کارها را انجام می‌دهند، به جز اینکه ”تا آخر راه را طی کنند“. سؤالی که در اینجا به ذهن متبادر می‌گردد این است که،”سرانجام این کارها به کجا ختم می‌شود؟“ دانستن آنچه کتاب مقدس در مورد رابطه جنسی می‌گوید و درک دروغ‌هایی که نوجوانان در مورد رابطه جنسی به خود می‌گویند، می‌تواند به شما کمک کند تا از انجام برخی کارها پرهیز کرده و بر پاکی و خلوص تمرکز کنید.

موضوعات ”بحث برانگیز“

وقتی صحبت از نوجوانان و روابط نوجوانان مسیحی می‌شود، بحث و جدل‌های زیادی وجود دارد. برای برخی از نوجوانان مسیحی، موضوعات بحث برانگیزی مانند همجنس گرایی، خود ارضایی و سقط جنین، گناهان صریح هستند.

سایر نوجوانان مسیحی اصطلاحاً ”سایه‌های خاکستری“ را در کتاب مقدس می‌بینند. با این حال، درک استدلال‌های هر دو طرف به شما کمک می‌کند تا در ایمان خود قوی بمانید.

نویسنده / مترجم
مطالب مرتبط

چنانچه در خصوص این مقاله دیدگاه خاصی دارید، می‌توانید با ما در میان بگذارید

از ما حمایت کنید

ندای روز

سپر ایمان را برگیرید، تا بتوانید با آن، همۀ تیرهای آتشین آن شریر را خاموش کنید.
افسسیان 6: 16