صلیب مسیح یک پیروزیِ مشترک است

صلیب مسیح یک پیروزیِ مشترک است
او روی درخت کُشنده (صلیب مسیح)، نبرد ما را جنگید و پیروزی او پیروزی ما شد. با مرگ، ما را از خشم گناه رها کرد. "این است برۀ خدا که گناه از جهان برمی‌گیرد!" (یوحنا 1: 29).

صلیب مسیح بیش از یک پیروزی برای او بود. این یک پیروزی مشترک بود؛ پیروزی‌ای که ما نیز می‌توانیم در آن شرکت کنیم. از آنجا که عیسی گناه را شکست داد، ما نیز می‌توانیم. ما می‌توانیم برای گناه و کاهش آن از زندگی‌مان بمیریم.

صلیب مسیح یک پیروزی مشترک است

“او[عیسی] با مرگ خود، یک بار برای همیشه نسبت به گناه مُرد و در حیات کنونی خود برای خدا زندگی می‌کند. به همین‌سان، شما نیز خود را نسبت به گناه مرده اِنگارید، امّا در مسیحْ عیسی نسبت به خدا، زنده.” (رومیان ۶: ۱۰-۱۱).

در افسانه‌های محلیِ رشته کوه‌های راکی کانادا، داستان پیروزی مشترک بین یک محیط‌بان به نام فلیکس مونرو و مادیان قدیمی وفادارش روایت می‌شود.

در اوایل بهار، زمانی که مونرو در حال بررسی مسیرهای پیاده‌روی بود، با لاشه یک آهو برخورد کرد. در حال پیاده شدن، با لوله تفنگش شروع به زدن بقایای آن کرد. ناگهان صدای غرشی خون‌آلود، آرامش را درنوردید. این غرش یک خرس گریزلی بود که به خاطر اینکه کسی شامش را دستکاری می‌کرد آزرده شده بود.

خرس به طرز وحشیانه‌ای به محیط‌بان حمله کرد. مونرو موفق شد گلوله‌ای به بدن خرس شلیک کند، اما نتوانست او را متوقف کند. خرس با ضربه‌ای مهیب، تفنگ مونرو را زد و او را روی زمین انداخت و بی‌رحمانه به او صدمه زد.

در همان لحظه که مونرو به میان آرواره‌های مرگ کشیده شد، مادیان وفادار ناگهان ظاهر شد و به خرس حمله کرد. اسب با پاهای جلویی خود حمله کرد و سپس به اطراف چرخید، با پاهای عقبی‌اش نیز ضربه می‌زد، اسب حواس متجاوز را پرت کرد و خشمش را به سمت خود کشید. خرس به پهلوهای اسب ضربه زد و زین او را پاره کرد و وقتی در نهایت کار وحشیانه را به پایان رساند، با عصبانیت خرناس کشید و آرام‌آرام از آنجا دور شد.

مادیان پیر به طرز تأسف باری مصدوم شد. تکه‌های گوشت از شانه‌هایش آویزان و خون از پهلویش جاری بود. مونرو نیز به شدت مجروح شد، اما به نوعی توانست خود را به پشت اسب بیندازد. صورتش را پایین آورد و خیلی زود بی‌هوش شد، اما اسب چند کیلومتری را حرکت کرد و او را به سمت اردوگاه بُرد. وقتی آن دو رسیدند، مونرو هنوز نفس می‌کشید، اما مادیان پیر که به دلیل جراحات زیاد و از دست دادن خون ضعیف شده بود، نقش بر زمین شد و مُرد.

در تاریخ شفاهی کانادا، اسب جاودانه شده است. او خود را وارد نبردی کرد که شریکش نتوانست برنده شود. او ضرباتی را خورد که او (مونرو) نمی‌توانست با آن ضربات زنده بماند. اسب جانش را داد تا او زندگی‌اش را حفظ کند.

مادیان پیر با مرگ در برابر خرس، با امتناع از تسلیم شدن در برابر خشم خرس، مونرو را از قدرتش آزاد کرد. این یک پیروزی مشترک بود.

پیروزی او از آن ماست

آزادی مشابه بر درخت اتفاق می‌افتد. بر روی صلیب، عیسی بدترین گناه ممکن را برداشت. او در موضع خود ایستاد. او تا آخر در برابر گناه مقاومت کرد. او گناه را از قدرتش پاک کرد. او برای گناه مُرد.

ما ذینفع هستیم

او روی درخت کُشنده، نبرد ما را جنگید و پیروزی او پیروزی ما شد. با مرگ، ما را از خشم گناه رها کرد. “این است برۀ خدا که گناه از جهان برمی‌گیرد!” (یوحنا ۱: ۲۹).

این مقاله از کتاب «کشف زندگی خوب: ثروت شگفت‌انگیز موجود در مسیح» نوشته‌ی تیم ساویج اقتباس شده است.

منبع: crossway.org

نویسنده / مترجم
مطالب مرتبط

چنانچه در خصوص این مقاله دیدگاه خاصی دارید، می‌توانید با ما در میان بگذارید

از ما حمایت کنید

ندای روز

اگر در من بمانید و کلام من در شما بماند، هرآنچه می‌خواهید، درخواست کنید که برآورده خواهد شد.
یوحنا 15: 7