3 قدم برای بشارت به دوستان و خانواده

3 قدم برای بشارت به دوستان و خانواده
بشارت به دوستان و خانواده می‌تواند دشوار باشد، و زمانی شامل کسی می‌شود که ما با او روابط عاطفی نزدیکی داریم، دشوارتر می‌شود.

در مقطعی، هر مسیحی یکی از اعضای خانواده، یک دوست، همکار یا آشنا داشته است که مسیحی نیست. به اشتراک گذاشتن انجیل با دیگران (بشارت به دوستان و خانواده) می‌تواند دشوار باشد، و زمانی که شامل کسی می‌شود که ما با او روابط عاطفی نزدیکی داریم، دشوارتر می‌شود.

کتاب مقدس به ما می‌گوید که برخی از مردم از انجیل آزرده خاطر خواهند شد (لوقا ۱۲: ۵۱-۵۳). با این حال، به ما حکم شده است که انجیل را به اشتراک بگذاریم، و هیچ عذری برای انجام ندادن آن وجود ندارد (متی ۲۸: ۱۹-۲۰؛ اعمال رسولان ۱: ۸؛ اول پطرس ۳: ۱۵).

۳ قدم برای بشارت به دوستان و خانواده

اولین قدم برای بشارت به دوستان و خانواده

بنابراین، چگونه می‌توانیم اعضای خانواده، دوستان، همکاران و آشنایان خود را بشارت دهیم؟ به بیانی، بهترین روش برای بشارت به دوستان و خانواده چگونه است؟

مهم‌ترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که برای آن‌ها دعا کنیم. دعا کنید که خدا قلب آن‌ها را تغییر دهد و چشمان آن‌ها را به روی حقیقت انجیل بگشاید (دوم قرنتیان ۴:۴). دعا کنید که خدا آن‌ها را در مورد محبتش به آن‌ها، و نیاز آن‌ها به نجات از طریق عیسی مسیح متقاعد کند (یوحنا ۳: ۱۶). در مورد اینکه چگونه به بهترین نحو به آن‌ها خدمت کنید، برای دریافتِ حکمت دعا کنید (یعقوب ۱: ۵).

دومین قدم برای بشارت به دوستان و خانواده

ما باید در به اشتراک گذاری واقعی انجیل مایل و جسور باشیم. پیام نجات را از طریق عیسی مسیح به دوستان و خانواده خود اعلام کنید (رومیان ۱۰: ۹-۱۰). همیشه آماده باشید که از ایمان خود صحبت کنید (اول پطرس ۳: ۱۵) و این کار را با ملایمت و احترام انجام دهید.

هیچ جایگزینی برای اشتراک شخصی انجیل وجود ندارد: «پس ایمان از شنیدنِ پیام سرچشمه می‌گیرد و شنیدنِ پیام، از طریق کلام مسیح میسّر می‌شود» (رومیان ۱۰: ۱۷).

سومین قدم برای بشارت به دوستان و خانواده

علاوه بر دعا و به اشتراک گذاشتن ایمان خود، ما همچنین باید زندگی مسیحی خداپسندانه را در حضور دوستان و اعضای خانواده خود داشته باشیم تا آن‌ها بتوانند تغییری را که خدا در ما ایجاد کرده است ببینند (اول پطرس ۳: ۱-۲).

در نهایت باید نجات عزیزانمان را به خدا بسپاریم. این قدرت و فیض خداست که مردم را نجات می‌دهد، نه تلاش ما. بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که برای آن‌ها دعا کنیم، به آن‌ها شهادت دهیم و زندگی مسیحی را در مقابل آن‌ها داشته باشیم. این خداست که رویش (افزایش) می‌دهد (اول قرنتیان ۳: ۶).

نویسنده / مترجم
مطالب مرتبط

چنانچه در خصوص این مقاله دیدگاه خاصی دارید، می‌توانید با ما در میان بگذارید