بازگشت مسیح چه زمانی است؟ 20 نشانه از کتاب مقدس

بازگشت مسیح چه زمانی است؟ 20 نشانه از کتاب مقدس
پیش‌بینی وقایع آینده تقریباً یک‌چهارم کل کتاب مقدس را در برمی‌گیرد: تعلیم بازگشت مسیح (بازگشت ثانوی عیسی مسیح) در حدود 1800 قسمت از کتاب مقدس ارائه شده است که بیش از 318 مورد آن در عهد جدید است.

بدون تردید و فارغ از هر گونه جانب‌داری، بازگشت مسیح (بازگشت ثانوی عیسی مسیح) یکی از موضوعات اساسی است که همواره باعث ایجاد سردرگمی در زندگی چندین میلیارد انسان در این کره خاکی است.

مقاله حاضر، نوشته‌ای کوتاه از بیلی گراهام است که در آن به بیانی نکاتی کوتاه در خصوص زمان بازگشت مسیح می‌پردازد، زمانی که همواره و در طی قرون متمادی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی است که عیسی مسیح را به‌عنوان نجات دهنده پذیرفته‌اند.

بازگشت مسیح چه زمانی است؟

میلیون‌ها آمریکایی در تلاشی ناامیدانه برای دانستن آینده گرفتار شده‌اند. افزایش خارق‌العاده در فروش توپ‌های کریستال، تخته‌های اویجا و کارت‌های فال تاروت (نوعی کارت برای فال گرفتن) تنها بخشی از «دست زدن» به آینده است.

چند سال پیش با والتر رویتر صبحانه می‌خوردم. رویتر گفت: «علم می‌تواند تا سال ۲۰۰۰ بهشت را به زمین بیاورد.» من پاسخ دادم: «یک عیب وجود دارد. هیچ‌کس حقایقی در مورد ضعف اخلاقی انسان، گرایش او به نفرت، شهوت، حرص و طمع که باعث نژادپرستی، جنایت، جنگ و هزاران شر دیگر می‌شود را به رایانه‌ها وارد نکرده است.»

پیش‌بینی وقایع آینده تقریباً یک‌چهارم کل کتاب مقدس را در برمی‌گیرد: تعلیم بازگشت مسیح (بازگشت ثانوی عیسی مسیح) در حدود ۱۸۰۰ قسمت از کتاب مقدس ارائه شده است که بیش از ۳۱۸ مورد آن در عهد جدید است.

پیشگویی‌های کتاب مقدس، جهانی از پیشرفت تدریجی به‌سوی بهشت مادی را پیش‌بینی نمی‌کند. آن‌ها دنیایی را می‌بینند که به‌واسطه بی‌قانونی، جنگ، قحطی و طاعون ازهم‌پاشیده ‌است، به نحوی که تنها خودِ خدا می‌تواند اگر نسل بشر زنده بماند به آن پایان دهد.

به‌طور مداوم در سراسر کتاب مقدس از عبارت «روزهای آخر» یا «آن روز» یا «روز» یا «روز خداوند» استفاده می‌شود، که در بیشتر جاها یک دوره «X» در تاریخ را نشان می‌دهد که در آن رویدادهای پرماجرا رخ می‌دهد. این رویدادها با مداخله خدا و بازگشت مسیح (بازگشت واقعی عیسی مسیح) به این سیاره به اوج خود می‌رسد.

کتاب مقدس تعلیم نمی‌دهد که زمین یا نسل بشر به پایان خواهد رسید؛ بلکه کتاب مقدس تعلیم می‌دهد که جهان با آتش بازسازی خواهد شد. این آتش هر آنچه بد است را نابود می‌کند و زمین را برای پادشاهی خدا آماده می‌سازد.

این پادشاهی خواهد بود که «نظم اجتماعی جدید» را به وجود خواهد آورد. لغو بی‌عدالتی اجتماعی، جنگ، فقر، بیماری و نژادپرستی وجود خواهد داشت.

این سؤال اجتناب‌ناپذیر مطرح می‌شود که، «مسیح چه زمانی می‌آید؟ آیا به نظر شما آمدن او نزدیک است؟»

در سال ۱۸۶۰ شیمیدان فرانسوی، مارسل لین بارتلو، گفت: «در طی صد سال علم فیزیکی و شیمیایی، انسان خواهد فهمید که اتم چیست. اعتقاد من این است که وقتی علم به این مرحله برسد، خداوند با حلقه بزرگ کلیدهایش به زمین می‌آید و به بشریت می‌گوید “آقایان، زمان پایان است.”»

یک روز صبح در کوه زیتون هنگامی که شاگردان با عیسی خلوت کردند، همان سؤال را از او پرسیدند: «به ما بگو، این چیزها کی خواهد بود؟ و نشانه آمدن تو و پایان جهان چه خواهد بود؟»

عیسی حداقل در دو نوبت به آن‌ها هشدار داد که مراقب تعیین تاریخ [بازگشت] باشند.

کتاب مقدس تعلیم می‌دهد که یک نسل آینده با ویژگی‌های خاص وجود خواهد داشت تا نشان دهد که پایان عصر نزدیک است.

بیش از بیست نشانه مشخص وجود دارد که توسط انبیا، عیسی و رسولان باقی مانده است که ما باید به دنبال آن‌ها باشیم. هر یک از آن‌ها در این لحظه در حالت تحقق هستند.

به‌عنوان‌مثال، عیسی وضعیت ذهنی جهان را درست قبل از بازگشتش توصیف کرد. او گفت که «بر زمین، قوم‌ها از جوش و خروش پریشان و مشوش خواهند شد.» (لوقا ۲۱: ۲۵). پریشان بودن یعنی تحت فشار بودن.

[واژه به کار رفته] per plexity [است و این واژه] به معنای سردرگمی است. به عبارت دیگر، [نکته‌ ظریف در اینجا در خصوص بازگشت مسیح این است که] او گفت نسل قبل از بازگشت او از هر نظر تحت چنان فشار شدیدی قرار خواهد گرفت که هیچ راه مشخصی برای خروج وجود نخواهد داشت.

مثال دیگر مربوط به وضعیت اخلاقی جهان است. عیسی گفت: «روزهای پسر انسان همچون روزهای نوح خواهد بود. مردم می‌خوردند و می‌نوشیدند و زن می‌گرفتند و شوهر می‌کردند» (لوقا ۱۷: ۲۶-۲۷). این نشان دهنده فروپاشی خانه و اخلاقیات بسیار سست است.

پیش‌بینی عیسی در مورد جنگ نمونه دیگری است که می‌توان به آن اشاره نمود. او گفت: «و همچنین دربارۀ جنگ‌ها خواهید شنید… نیز قومی بر قوم دیگر و حکومتی بر حکومت دیگر بر خواهند خاست» (متی ۲۴: ۶-۷). کتاب مقدس نشان می‌دهد که در پایان عصر جنگ‌ها گسترده‌تر، ویرانگرتر و بیشتر خواهند شد. همه‌ی این جنگ‌ها در آنچه «نبرد حارمَگِدّون» نامیده می‌شود، به اوج خود خواهد رسید.

و سپس تأکید زیادی بر کلمه «صلح» وجود دارد. پولس رسول می‌گوید: «آن زمان که مردم می‌گویند: “صلح و امنیت حکمفرماست”، ناگهان هلاکت بر ایشان نازل خواهد شد، بدان‌سان که زن آبستن به دردِ زایمان دچار شود، و از آن گریزی نخواهد بود.» (اول تسالونیکیان ۵: ۳). هرگز تا این حد صحبت از صلح نشده است.

مثال دیگر زمانی است که عیسی گفت: «و این بشارت پادشاهی در سرتاسر جهان اعلام خواهد شد تا شهادتی برای همۀ قوم‌ها باشد. آنگاه پایان فرا خواهد رسید.» (متی ۲۴: ۱۴). امروزه توسط رادیو، تلویزیون و نوشته‌جاتِ چاپی، بشارت (انجیل) برای اولین بار در تاریخ در سراسر جهان اعلام می‌شود.

با این حال، بزرگ‌ترین نشانه، نشانه‌هایی است که در خاورمیانه رخ می‌دهد. برای بیش از سه هزار سال کتاب مقدس گفته است که وقایع نهایی تاریخ و آمدن دوم مسیح در اطراف قوم اسرائیل خواهد بود. تا ۱۴ مه ۱۹۴۸ هیچ ملتی از اسرائیل وجود نداشت. عیسی در لوقا ۲۱:۲۴ پیش‌بینی کرد که «اورشلیم لگدمالِ غیریهودیان خواهد گشت تا آنگاه که دوران غیریهودیان تحقق یابد.» صدها قسمت در کتاب مقدس وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل بار دیگر صحنه مرکزی در امور جهانی را اشغال خواهد کرد.

ساعت، روز، ماه و سال را نمی‌دانم. تلاش برای تعیین تاریخ بازگشت مسیح اشتباه و غیر کتاب مقدسی است. فقط خدا می‌داند که او چه زمانی می‌آید. با این حال کتاب مقدس می‌گوید که او به این زمین باز خواهد گشت. آنچه امروز می‌بینیم ممکن است آماده‌سازی برای مداخله خدا در امور انسانی، با آمدن عیسی مسیح و ایجاد نظم اجتماعی جدید باشد. بنابراین آینده متعلق به کمونیسم نیست! آینده متعلق به سرمایه‌داری نیست! آینده از آن خداست!

منبع: نیویورک تایمز

نویسنده / مترجم
مطالب مرتبط

چنانچه در خصوص این مقاله دیدگاه خاصی دارید، می‌توانید با ما در میان بگذارید