کتاب آیا خدا وجود دارد؟ + دانلود

آیا خدا وجود دارد؟ - آر. سی. اسپرول

در این سری از معرفی کتاب کتابخانه «در مسیح باش» قصد داریم تا به معرفی کتاب «آیا خدا وجود دارد؟» به قلم دکتر آر. سی. اسپرول بپردازیم.

بسیاری از مردم به خدا ایمان دارند، اما آیا می‌توان وجود او را اثبات کرد؟ یا باید به سادگی به آن ایمان داشته باشیم؟ در این کتابچه (آیا خدا وجود دارد؟)، دکتر آر. سی. اسپرول اثبات می‌کند که برای ایمان آوردن مجبور نیستیم که از عقل خود صرفنظر کنیم.

در حقیقت، دکتر آر. سی. اسپرول در کتابچه حاضر منطق و عقل، به روشنی نشان می‌دهند که خدا وجود دارد و هیچ‌کس بهانه‌ای برای بی‌ایمانی خود ندارد.

دکتر اسپرول استدلال‌های رایج خداناباوران را رد می‌کند و ناسازگاری و ماهیت غیرمنطقی انکار وجود خدا را نمایان
می‌سازد.
مجموعه کتابچه‌های پرسش‌های حیاتی به قلم دکتر آر. سی. اسپرول، که کتاب حاضر (آیا خدا وجود دارد؟) نیز یکی از کتابچه‌ها می‌باشد، پاسخ‌های کوتاهی را به سؤال‌های مهمی که معمولاً توسط مسیحیان و پرسشگران

متفکر پرسیده می‌شوند ارائه می‌دهند.
دکتر آر. سی. اسپرول بنیانگذار خدمات لیگونیر، پایه‌گذار کلیسای سنت اندرو در سنفورد واقع در فلوریدا و اولین رئیس کالج ریفورمیشن بایبل است. او نویسنده بیش از یکصد کتاب از جمله تقدس خداوند است.

بخشی از متن کتاب آیا خدا وجود دارد؟

آر. سی. اسپرول در فصل اول به یکی از نقاط عطف تاریخ اندیشه نظری گریزی می‌زند و این فصل را چنین آغاز می‌کند:

سنجش خرد ناب به قلم عمانوئیل کانت یکی از نقاط عطف تاریخ اندیشه نظری بود. این کتاب استدلال‌های سنتی درباره‌ی وجود خدا را به صورت جامع نقد می‌کند. درنتیجه‌ی انتشار این کتاب، کلیسا مجبور شد با یک سری پرسش‌های با اهمیت دست و پنجه نرم کند.

حال باید چه رویکردی در قبال دفاعیات (دفاع از ایمان) اتخاذ می‌شد؟ چطور می‌توان به صورت موجه از وجود خدا دفاع کرد بی‌آنکه در دام مشکلاتی بیافتیم که کانت مطرح کرده است؟ در واکنش، چند رویکرد مختلف ظهور پیدا کرد.

بر اساس یک رویکرد، معروف به ایمانگرایی، گفته می‌شود که ما نمی‌توانیم استدلال قانع‌کننده‌ای برای وجود خداوند ارائه کنیم. در عوض، باور به وجود خدا باید مبتنی بر ایمان باشد. بسیاری از الهیدانان و مسیحیان این دیدگاه را پذیرفته‌اند.

برخی حتی تا به آنجا پیش رفته‌اند که می‌گویند مردم باید به سادگی جهش ایمان را به درون ظلمت انجام دهند به این امید که در آن سو کسی باشد که ایشان را بگیرد…

در آغاز فصل دوم از کتاب «آیا خدا وجود دارد؟»، آر. سی. اسپرول چنین آغاز می‌کند:

مدل کلاسیک دفاعیات مبتنی بر روشی است که شکل اولیه‌ی آن را سده‌ها پیش آگوستین اهل هیپو پایه‌ریزی کرد. در رویکرد آگوستین، تلاش می‌شود دلیل کافی برای تبیین واقعیتی که با آن مواجه هستیم ارائه گردد. به علاوه، آگوستین برای این مسئله از فرایند حذف استفاده می‌کرد: گزینه‌های نظری موجود را بررسی و آزمایش می‌کرد تا ببیند کدام‌یک از پس آزمون عقلانیت برمی‌آیند.

ما برای تبیین واقعیتی که با آن مواجه هستیم با چهار امکان اساسی شروع می‌کنیم. اولین امکان این است که تجربه‌ی ما از واقعیت به خودی خود توهم باشد. دوم اینکه واقعیتی که با آن مواجه هستیم خودآفریده باشد…

دکتر آر. سی. اسپرول در فصل سوم از کتاب «آیا خدا وجود دارد؟» ادامه می دهد:

از نظر بسیاری از مردم، تلاش برای حذف گزینه‌ی اول از میان چهار امکان مذکور برای تبیین واقعیت، اینکه هر آنچه تصور می‌کنیم وجود دارد توهمی بیش نباشد مصداق اتلاف وقت است. در عین حال، در صفحات تاریخ شاهد فیلسوفان جدی‌ای هستیم که دقیقاً به سود این مطلب استدلال کرده‌اند:

اینکه جهان و هر چه در آن است صرفاً رؤیای یک شخص است، و اساساً وهم است و اصلاً وجود ندارد. برای پرداختن به این امکان اول، به سراغ رنه دکارت خواهیم رفت. دکارت فیلسوف و ریاضیدان قرن شانزدهم و پدر عقلانیت مدرن است. دغدغه‌ی او فرمی از شک گرایی بود که پس از اصلاحات پروتستانی قرن شانزدهم به اروپای غربی رسیده بود.

دانلود رایگان کتاب «آیا خدا وجود دارد؟»

چنانچه علاقه‌مند به مطالعه‌ی کتاب «آیا خدا وجود دارد؟» هستید، می‌توان با کلیک بر روی لینک دانلود در ادامه، نسبت به دانلود مستقیم کتاب از سایت خدمات لیگونیر اقدام نمایید.

جزییات فایل
چنانچه در دانلود فایل با مشکل مواجه شدید، از بخش «گزارش خطا» به ما اطلاع دهید.
حجم : ۲۴ مگابایت
کتاب‌های مرتبط

چنانچه در خصوص این کتاب دیدگاه خاصی دارید، می‌توانید با ما د رمیان بگذارید

از ما حمایت کنید

ندای روز

اگر در من بمانید و کلام من در شما بماند، هرآنچه می‌خواهید، درخواست کنید که برآورده خواهد شد.
یوحنا 15: 7